شناسهٔ خبر: 89110 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران:

تمامی راه های روستایی برفگیر مازندران بازگشایی شد

مازندران معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران عنوان کرد: عملیات برف‌روبی راه‌های روستایی مازندران به اتمام رسیده و در حال حاضر تمامی محورهای روستایی استان باز و تردد در آن‌ها برقرار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، حسن جهانیان اظهار داشت: از آنجایی که این استان با سه محور شریانی و کوهستانی با پایتخت کشور متصل بوده، در زمان بحران و شرایط جوی سنگین، اولویت کاری مجموعه بازگشایی و مهیا بودن تردد در این سه محور بوده و پس از آن در اولویت‌های بعدی محورهای فرعی پرتردد کوهستانی و سپس محورهای روستایی و ییلاقی است.

وی ضمن اعلام این مطلب افزود: مازندران به دلیل دارا بودن ۳۷۰۰ کیلومتر راه برفگیر و کوهستانی و ۱۳ گردنه به طول ۷۰۰ کیلومتر از جمله استان‌هایی بوده که در فصل سرد زمستان، اجرای عملیات راهداری زمستانی در آن حایز اهمیت است.

جهانیان افزود: از این رو این اداره کل با تمام توان و بکارگیری نیروها و امکانات و تجهیزات راهداری خود تلاش می‌کند تا در این فصل، تمامی راه‌های ارتباطی استان باز و تردد برای کاربران مهیا باشد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران به محورهای روستایی و ییلاقی این استان اشاره و خاطر نشان ساخت: در حال حاضر تمامی محورهای ۱۷۵۰ روستا درگیر برف، توسط راهداران برف‌روبی و بازگشایی شدند.

وی ادامه داد: با تمام موارد فوق تلاش خستگی‌ناپذیر راهداران این استان در زمان بحران برای بازگشایی محورهای کوهستانی اعم از اصلی، فرعی روستایی ستودنی بوده و در اکثر مواقع با برنامه‌ریزی صورت گرفته، همزمان اکیپ‌های مختلف در سطح تمامی این محورها در حال اجرای عملیات راهداری زمستانی و برف روبی هستند.

جهانیان در خاتمه عنوان کرد: اميد است با قدرشناسی از تلاش‌های ايثارگرانه آنان كه در ايام سال و در شرايط مختلف آب و هوايی و به‌طور شبانه‌روزی با سختكوشي و خدمات خالصانه موجبات آسايش هموطنان را در حد امكانات فراهم می‌نمايند، همه ما بتوانيم ارج گذار تلاش اين عزيزان تلاشگر بی‌ادعا باشيم.

گفتنی است مسافران و رانندگان محترم می‌توانند جهت كسب اطلاعات از آمار و ارقام تردد در محورهای استان و كشور همچنين آگاهی از آخرين وضعيت راه‌ها و انسدادها يا محدوديت‌هاي احتمالی تردد و  شرايط جوي به سايت www.۱۴۱.ir مراجعه نموده و يا با تلفن گوياي ۱۴۱ تماس حاصل کنند.